Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ZIEX ZE912. Po 305 zł chodzą u mnie na wsi. Tak się rozglądam za letnimi 205x55x16. Mają mieć rant ochronny na felgę, dobrze hamować, trzymać na mokrym i nie zużyć się najszybciej. Mogą być głośne i nieekologiczne. Kształt bieżnika jest mi również obojętny.
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz


    • dragster, w tej cenie to ma mnóstwo normalnych opon, ja bym sobie odpuścił te falkeny...
      Oponeo » Lista wszystkich opon
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • szkoda, jak zwykle dzięki za szybką podpowiedź. Jeszcze nad tymi Nokianami H myślałem ale są z nośnością 94, no ale ta nośność była omawiana kilka postów wcześnie.
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz


        • dragster, hmm, ja zazwyczaj odpalam ADAC i PACZE... i widze, że na oponeo masz za 295 Dunlop SP Sport Fastresponse » Sprawdź testy i opinie » Oponeo
          które w ADAC są na trzecim miejscu a i unas chyba nie miały kiepskich opinii...

          [ Dodano: Pon 15 Paź, 12 20:39 ]
          miejsce drugie na ADAC:
          Opony Goodyear » Darmowa Dostawa » Oponeo

          [ Dodano: Pon 15 Paź, 12 20:40 ]
          i conti od 332, więc nie ma co kombinować :!:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • a jakbym chciał przyciąć jak najbardziej kasę (a przycinam jak się da) a nie dać za bardzo dupy z jakością to zdecydowanie brałbym:
            Link
            albo
            Link
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz


            • Te Semperity byłyby idelane. Tylko jak się kupuje opony przez internet, to czy jak zajadę z nimi do gumiarza, to ma obowiązek odebrać mi stare? Jak to wygląda w praktyce?
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz


              • Zamieszczone przez dragster
                Te Semperity byłyby idelane. Tylko jak się kupuje opony przez internet, to czy jak zajadę z nimi do gumiarza, to ma obowiązek odebrać mi stare? Jak to wygląda w praktyce?
                hmm, nie pamiętam kiedy kupowałem opony w wulkanizacji...
                i zawsze zostawiam opony, których już nie chcę zabierać, nigdy nie miałem z tym żadnych kłopotów, nawet nigdy się nad tym nie zastanawiałem...
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dragster
                  Tylko jak się kupuje opony przez internet, to czy jak zajadę z nimi do gumiarza, to ma obowiązek odebrać mi stare? Jak to wygląda w praktyce?
                  Jeżeli opony mają jeszcze bieżnik to wygląda to mniej więcej tak. Gumiarz ściąga twoje i układa je z boku, pod nosem mówi znowu 4 sztuki trza zutylizować.Ludzie to wolą na internecie kupować a człowiek z starymi musi się sam martwić.Panie w ogóle jak pan się nie bał na takich oponach jeździć! Gdy tylko wyjedziesz on bierze się za mycie i mazanie ich czarnidłem. Po czym układa na regale dla następnego chętnego.
                  Chyba ,że opony są łyse to wtedy każe je sobie zabrać lub chcę 5 zł na piwo.

                  Komentarz


                  • To z oponiarskiego punktu widzenia wygląda tak odbiór opon:
                    Kupując nową oponę w jej cenie wliczona jest już opona recyklingowa, ale w praktyce w wulkanizacjach istnieją dwie szkoły: Zostawiasz i zapominasz o temacie zostawiasz i płacisz powiedzmy te 5 zł na piwo za 4 opony.
                    Od takiej wulkanizacji co jakiś czas odbierają zużyte opony i zazwyczaj odbywa to się bezgotówkowo wiec zarobił tyle co na te piwo

                    Odnośnie Semperitów to produkuje to koncern Continentala i są w miarę przyzwoite, jeździłem na nich i sporo zakładałem do flot, byli bardzo zadowoleni w odniesieniu jakości i ceny.
                    Rainexert też fajnie wypada tylko szkoda, po co przepłacać jak można taniej kupić u mnie o 25 zł / szt i darmowej wysyłce

                    Jeśli szukasz umiarkowanej ceny to uniroyal a jak czegoś dobrego to fajnie sprawuje się Continental Premium Contact 5
                    Tu masz kilka propozycji cenowych z wysyłką już


                    1 205/55 R16 91V UNIROYAL RainExpert 249
                    2 205/55 R16 91V FIRESTONE Firehawk SZ 90 ? 249
                    3 205/55 R16 91H YOKOHAMA Adrive AA01 259
                    4 205/55 R16 91V HANKOOK K425 265
                    5 205/55 R16 91H FULDA ECOCONTROL HP 269
                    6 205/55 ZR16 91W UNIROYAL Rainsport 2 286
                    7 205/55 R16 91H DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE MFS 288
                    8 205/55 R16 91V GOODYEAR EFFICIENTGRIP 291
                    9 205/55 R16 91V BRIDGESTONE Turanza T001 291
                    10 205/55 R16 91V PIRELLI CINTURATO P7 292
                    11 205/55 R16 91V DUNLOP SP SPORT FASTRESPONSE 295
                    12 205/55 R16 91V CONTINENTAL ContiPremiumContact 2 FR 311
                    13 205/55 R16 91W CONTINENTAL SportContact 2 FR ML 330
                    14 205/55 R16 91V CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 331
                    15 205/55 R16 91V CONTINENTAL ContiSportContact 2# FR 331
                    16 205/55 R16 91V MICHELIN ENERGY SAVER S1 341
                    MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                    Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                    # # # # # # # # # # #

                    Moja O2
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Doba
                      tylko szkoda, po co przepłacać jak można taniej kupić u mnie o 25 zł / szt i darmowej wysyłce
                      hmm, no nie wiem po co
                      ale ja nikogo nie nakłaniam do przepłacania jakby co :idea: :szeroki_usmiech
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • Doba, a podaj taką liste dla rozmiaru 225/45/R17 albo podeśli na PW

                        co powiesz na temat opon marki yokohama?
                        (oczywiście tak jak w temacie opony letnie)
                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez jamesbondzio
                          Doba, a podaj taką liste dla rozmiaru 225/45/R17
                          ja będę chyba potrzebował na wiosnę, ale jesli to nie problem to możesz też wkleić jakies propozycje dla 205/60/15
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Doba
                            Zamieszczone przez endryu
                            Dunlop SP SPORT 01
                            Dunlop SP SPORT FASTRESPONSE
                            195/65/R15
                            205/55/R16
                            Sp Sport 01 zawsze odradzałem, bardzo podatne na schodkowanie się, po 2 sezonie bardzo uciążliwy stawał się hałas przez to. Sprawdzone na wielu różnych samochodach.
                            Potwierdzam, w Caddy Maxi po 20000km hałas od opon był tak wielki że nie dało się jeździć. Poszły na śmietnik mimo że miały jeszcze z 75% bieżnika.

                            Komentarz


                            • Czy opony letnie mają jakąś inną budowę, że trudniej je wyważyć czy jak?
                              Jak kupiłem O1 to miała już założone oponki letnie Toyo Proxes i na autostradzie przy prędkościach powyżej 120 miałem drżenie kierownicy. Myślałem, że coś z zawieszeniem, ale po zmianie na zimówki Fuldy drganie ustało. Teraz na lato kupiłem z przodu Continental CPC2, a Toyo wrzuciłem na tył i drganie wróciło na autostradzie. Wczoraj zmieniłem opony na zimówki Fuldy i dzisiaj na autostradzie kierownica przy 150 nawet nie drgnie. Opony zawsze zakładam u tego samego wulkanizatora. Czyżbym dwa razy trafił na jakąś wadliwą serie opon?
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez parasite
                                Czy opony letnie mają jakąś inną budowę, że trudniej je wyważyć czy jak?
                                Jak kupiłem O1 to miała już założone oponki letnie Toyo Proxes i na autostradzie przy prędkościach powyżej 120 miałem drżenie kierownicy. Myślałem, że coś z zawieszeniem, ale po zmianie na zimówki Fuldy drganie ustało. Teraz na lato kupiłem z przodu Continental CPC2, a Toyo wrzuciłem na tył i drganie wróciło na autostradzie. Wczoraj zmieniłem opony na zimówki Fuldy i dzisiaj na autostradzie kierownica przy 150 nawet nie drgnie. Opony zawsze zakładam u tego samego wulkanizatora. Czyżbym dwa razy trafił na jakąś wadliwą serie opon?
                                miałem takie problemy, ale z 17'' i w pierwszym przypadku felgi były trefne a w drugim opony.
                                Oprócz drgania było jeszcze ściąganie auta w prawo. Obecnie mam już 4 komplet kół i jest ok.

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez mirek_p11
                                  miałem takie problemy, ale z 17'' i w pierwszym przypadku felgi były trefne a w drugim opony.
                                  Oprócz drgania było jeszcze ściąganie auta w prawo. Obecnie mam już 4 komplet kół i jest ok.
                                  Mam tylko jeden komplet felg więc raczej one odpadają. Poczekam na nowy sezon i zobaczę czy znów pojawią się drgania. Czy jest to podstawa do reklamacji opon?
                                  AGR 112KM, 232Nm
                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                  Komentarz


                                  • parasite, na tych samych felgach masz zimę/lato ?
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez leszekmw
                                      parasite, na tych samych felgach masz zimę/lato ?
                                      Tak
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • właśnie się okazało, ze uniroyale rainexperty po zrzuceniu na zimę nadają się do wyrzucenia w komplecie - nieco jestem zawiedziony.
                                        przód - zjechany do TWI, bez gadania kosz w trybie natychmiastowym.
                                        tył natomiast - zostało OK. 5 mm bieżnika, ale opony (obie) zrobione z jakiegoś słabego materiału, bo opony jakby rozwarstwiały się i pękały pod bieżnikiem. boki OK, ale środek opony słaby jak z g***a - można ścisnąć grzbiet jedną ręką, od środka widać drobne jakby pęknięcia-rozwastwienia.
                                        także pomimo zadowolenia z toczenia się na ww. kapciach przez 3 lata -zajebiste w każdych warunkach poza zimowymi- mój entuzjazm do ponownego zakupu poważnie spadł. z oponami nigdy nic się nie działo, nigdy nie były łatane itp itd. przejechałem na nich ok. 60 tysi przez 3 lata, kupione nówki - miały wg. DOT kilkanaście tygodni

                                        Komentarz


                                        • czernobyl 60kkm to spoko, nie ma co się żołądkować.

                                          [ Dodano: Czw 25 Paź, 12 15:39 ]
                                          BTW dzisiaj 9,5 stopnia, coś tam siąpi, mokro i moje rainsporty 2 płyną tak jak GY F1 A, już na nie za zimno...
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz


                                          • parasite, noto coś z oponami faktycznie.
                                            czernobyl, ranexperty szybko się zużywają.
                                            szkoda, twierdzisz że zimówka będzie się mniej ślizgała przy +10 na mokrym... . teoria mówi coś innego... , a może troszkę łyse masz te letnie już...
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez leszekmw
                                              szkoda, twierdzisz że zimówka będzie się mniej ślizgała przy +10 na mokrym... . teoria mówi coś innego... , a może troszkę łyse masz te letnie już...
                                              a gdzieś Ty to Leszku wyczytał, że ja coś takiego twerdzę :shock: :?:
                                              a letnie mam nowe (prawie) i twierdzę, że płyną jak cholera
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez szkoda
                                                gdzieś Ty to Leszku wyczytał, że ja coś takiego twerdzę :shock: :?:
                                                hmmm..no tak , za szybko myślałem , trochę ruch sie zaczął i co się dorwę do kompa to muszę się śpieszyć..
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez czernobyl
                                                  właśnie się okazało, ze uniroyale rainexperty po zrzuceniu na zimę nadają się do wyrzucenia w komplecie
                                                  Generalnie te opony szybko się ścierają - treadwear 280, taki sam jak CPC2, 60 kkm na nich to norma. Poza tym mają wiotkie boki od nowości:



                                                  Po zmianie na każde inne powinieneś odczuć poprawę w zakrętach kosztem komfortu.

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  Czy opony letnie mają jakąś inną budowę, że trudniej je wyważyć czy jak?
                                                  Toyo ma wysoki index prędkości, więc jest twarda, Conti też H lub V, podejrzewam, że Fuldy masz T. Zimówki są miękkie, mogą niwelować drgania z zawieszenia, krzywej felgi, poza tym inna konstrukcja opon sprawia, że niektóre wpadają w rezonans a inne nie (przy walniętym zawieszeniu czy wadach felgi). Dobrym i szybkim :twisted: sposobem jest sprawdzenie czy na zimówkach drga przy prędkościach rzędu 200 km/h.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez xof
                                                    Toyo ma wysoki index prędkości, więc jest twarda, Conti też H lub V, podejrzewam, że Fuldy masz T. Zimówki są miękkie, mogą niwelować drgania z zawieszenia, krzywej felgi, poza tym inna konstrukcja opon sprawia, że niektóre wpadają w rezonans a inne nie (przy walniętym zawieszeniu czy wadach felgi).
                                                    Coś w tym może być. Tylko czy krzywa felga nie wyjdzie u wulkanizatora przy wyważaniu? Zawieszenie może mieć już dość bo codziennie dostaje nieźle po dupie na naszej pięknej drodze pełnej dziur. :evil:
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X